Public Screening of Documentary ‘Hard to Believe’ in New Zealand Gets Warm Response

August 21, 2016 | By a Falun Gong practitioner

Public Screening of Documentary Hard to Believe in New Zealand Gets Warm Response

(Minghui.org) The documentary Hard to Believe by director Ken Stone reveals China’s state-sanctioned organ harvesting from living Falun Gong practitioners for profit. The film, which has won many awards, was shown to the public at the Paramount Theatre in Wellington, New Zealand on the evening of August 16, 2016, with a full-house audience.

2016-8-19-new-zealand-1
Theater venue

2016-8-19-new-zealand-2
Audience member asks questions after the film screening.

2016-8-19-new-zealand-3
Invited guests answer questions from the viewers.

A question and answer session was held after the screening. Marama Davidson, Member of Parliament (MP) of the Green Party, moderated the session. Journalist Ethan Gutmann, who participated in investigating the live organ harvesting, Jaya Gibson, and Angela Ballantyne, president of the International Association of Bioethics and Senior Lecturer in the Department of Primary Health Care & General Practice in University of Otago Wellington, answered questions from the viewers on the spot. Jacob Lavee, professor of surgery at the Faculty of Medicine of the Tel Aviv University and president of the Israel Society of Transplantation, answered questions via a videoconference.

After watching the documentary, many viewers wished to know what they could do to help stop the atrocities. Gutmann said that each one could tell his doctor about the topic and raise awareness in their community.

MP Davidson said she felt that live organ harvesting should not be happening. She said she would study more and initiate a resolution like those passed by the U.S. Congress and European Parliament to help stop the horrible crimes in China.

Well-known human rights lawyer Kerry Gore watched the documentary in the theater. He said, “We noticed that resolution H.Res 343 passed in the U.S. Congress. It is an important step to recognize the Communist Party’s crime of live organ harvesting. The live organ harvesting must stop. I believe that New Zealand parliament shall pass a similar resolution.”

Dame Margaret Sparrow, a well-known doctor, also watched the documentary in the theater. She said it was her first time hearing about the systematic live organ harvesting, and she was shocked. She indicated it was “intolerable, completely wrong, and a grave trampling of human rights.” She believed that any medical person would object the crime.

Ben Gray, a doctor, said he had received information about the live organ harvesting atrocities before, but felt it was hard to believe. He believed the existence of the crime after watching the film, and listened to the answers. He said, “As a doctor, I will convince politicians with my profession. I hope that a code like that in Israel can be passed in New Zealand to make organ transplantation touring to China illegal.”

2016-8-19-new-zealand-4
Christina Thinrauch, who works for the railway, watched the documentary.

Christina Thinrauch, who works for the railway bureau, watched the documentary, and said that the live organ harvesting was horrible. She said that each patient going to China for organs needs to know the source. In this way, each one can help stop the evil crime.

Chinese version available

Category: Organ Harvesting

Advertisements

Chinese Tourist: “The Chinese Ought to Thank Falun Gong Practitioners”

July 02, 2016 | By Zhang Qin, Minghui correspondent in Aukland, New Zealand

(Minghui.org) A torture reenactment in downtown Aukland, New Zealand, on World Anti-Torture Day caught people’s attention.

Falun Gong practitioners held the activity on Aotea Square on June 26, 2016, appealing to the public to help end the 17-year-long persecution of Falun Gong in China.

2016-6-29-newzealand-1
Reenacting “Hanging” and “Locked in a cage”

2016-6-29-newzealand-2
Falun Gong exercise demonstration

2016-6-29-newzealand-3
Passersby talking to Falun Gong practitioners

The “anti-torture demonstration” was made up of two distinct parts. One part featured the reenactment of two forms of torture: “Hanging” and “Locked in a cage.” The other reenactment was of an operating room where a living Falun Gong practitioner’s vital organs were being removed to sell to a transplant hospital.

Banners behind the reenactments read: “Falun Dafa,” “Falun Gong Practitioners’ Organs Taken by Force,” “Bring Jiang Zemin to Justice,” and “What Is the Source of China’s Transplants?”

More than 20 practitioners demonstrated the exercises in the wintry drizzle.

Mr. Cao, a Chinese tourist, told a practitioner that Aukland was his last stop before returning home. “The Chinese ought to thank Falun Gong practitioners,” he said.

He explained that, without Falun Gong practitioners’ hard work in exposing the Chinese Communist Party’s atrocities, even more people would fall victim to its deceptions.

“One of Falun Gong’s principles is ‘Compassion.’ I believe ‘Compassion’ will prevail. More and more Chinese understand it now,” he commented.

Yan and Hu, two Chinese students, observed the reenactments closely. Hu said he had quit the Youth League and Young Pioneers after he learned the truth about the persecution some time ago in Hong Kong.

Yan said he had watched a VCD about Falun Gong when he was still in elementary school. The video proved that the “Tiananmen Self-immolation” was staged.

“CCTV reporters interviewed those who had been severely burned without putting on a mask or sterile gowns. It had to be a set-up,” he said.

He was very upset about the persecution after a relative was arrested and persecuted for practicing Falun Gong: “The whole world knows about the live organ harvesting crime now. Jiang Zemin is already dead!”

Mr. Arjrn is a computer programmer. He said one of his colleagues used to work for Chinese Central TV station (CCTV) and told him that the station cooked up a lot of fake news to serve the purposes of the ruling Communist Party.

“If they can torture Falun Gong practitioners, they can certainly torture other Chinese people. So if more Chinese learn the truth and begin to say ‘No’ to the Party, the Party will collapse,” Mr. Arjrn commented after he signed a petition calling for an immediate end to forced organ harvesting.

Mr. Terence and Mrs. Vonney, a couple who live in central Aukland, had heard about the persecution of Falun Gong and signed a petition supporting it many years ago. They also had practiced the Falun Gong exercises for a while. “I think we should pick up the exercises again. That was a very good experience,” Mrs. Vonney said to her husband.

Ms. Inguid is a reporter who follows Tibetan Buddhism. She understood the principles of Truthfulness-Compassion-Forbearance very well.

“I need time to digest these shocking facts [about organ harvesting],” she said. “I am thinking about what else can be done besides a signature drive and fliers to stop this persecution.”

More than 300 signatures were collected during the 3-hour event, and over 60 Chinese people announced their withdrawal from the CCP and its affiliated organizations.

Chinese version available

Category: Other Community Events

Chinese Times Loses Case for Inaccurate and Unfair Reporting on Falun Gong

January 08, 2016 | By a Falun Gong practitioner in New Zealand

(Minghui.org) After three months of investigation and discussion, the New Zealand Press Council ruled on November 21, 2015, that the Chinese Times had breached the principles of accuracy, fairness, and balance on its report about Falun Gong in July 2015. On December 19, almost a month after the judgment, the Chinese Times published the council’s full adjudication in Chinese on page C2 of the newspaper.

Background

About 40 pro-Communist Party Chinese, organized by the United Chinese Associations of New Zealand, harassed and insulted Falun Gong practitioners in front of the Chinese consulate in Auckland on July 16, 2015.

The Chinese Times published an article headlined “Falun Gong Practitioners Regularly Congregate in Front of the Consulate.” It was sub-headed “Chinese community groups join forces to remonstrate with them.” It was published on B4 of the Chinese Times on Saturday July 18.

The single-paragraph article reported on a protest outside of the Chinese Consulate by Falun Gong practitioners, and a group of people trying to convince them to move.

However, the article is accompanied by a longer “Joint Declaration” by five Chinese community groups from around New Zealand, which calls Falun Gong a “cult” that “slanders the Chinese government,” “damages the image of the Chinese people,” and “blocks the sidewalk.” It says the groups have complained to the Auckland Council about Falun Dafa’s “long-term occupation of the sidewalk outside the Consulate General entrance.”

Falun Gong practitioners contacted the newspaper about the inaccurate report and had a meeting with one of the Chinese Times’ editors on July 23. The editor told them that the newspaper would not print the Falun Gong side of the story, since content had to be approved by the Chinese consulate, and such approval would not be forthcoming. The newspaper refused further communication.

The Falun Dafa Association, represented by Kerryn Webster of the Auckland law firm Wilson Harle, filed a complaint with the New Zealand Press Council.

Adjudication by New Zealand Press Council

The Press Council concluded that the Chinese Times article breached Principle 1: Accuracy, fairness and balance: “The report falls short in its obligations to be an accurate and balanced news story. It gives voice to the remonstrators and even describes the weather, but fails to balance the story with the views of the Falun Dafa members. It generalises by claiming the remonstrators spoke ‘on behalf of the Chinese community’ as a whole, when we can assume a diversity of opinion.

“The editor’s view that the practitioners’ actions were emotive, and neither pertinent nor news, does not excuse reporting on the event without balance. It is unfair to criticise the practitioners without giving them a right of reply either in the story or in a follow-up piece or letter to the editor. By doing so, the Chinese Times has failed to ensure the accuracy of the article as well; the article claims the ‘protest was peaceful and reasoned throughout,’ yet Falun Dafa says police were called and the remonstrators asked to leave. The editor does not dispute this, so we can only go on the practitioners’ version of events. The complaint against Principle 1 is upheld.”

Even though the Chinese Times claimed the joint declaration was an advertisement, the Council ruled: “The Joint Declaration is an advertisement and beyond our mandate to rule on the content. The complaint against Principle 4 is not upheld. However, the Council is concerned that it was not clearly labelled as an ad, but rather was made to look part of the article. The editor is responsible for all a newspaper’s content, and it is her/his obligation to make it clear to readers what is paid advertising and what is journalism. The Chinese Times failed to do this.”

Mr. Fang, chair of the Falun Dafa Association of New Zealand, commented: “The contrast between the righteous the unrighteous is obvious. The persecution of Falun Gong in China by Jiang’s gang is illegal. Falun Gong practitioners in China have been brutally persecuted. It’s indisputable. Overseas Falun Gong practitioners have held peaceful protests in front of Chinese embassies and consulates for the past 16 years. Local governments and the general public completely understand and support them. This kind of protest and truth-clarification will continue until the end of the persecution. The organizers and participants of the so-called ‘remonstration’ have been influenced by the CCP’s slanderous propaganda. I hope they will realize that as soon as possible, stand on the side of justice, and never do anything they might regret in terms of their own future.”

Mr. Kerry Gore, a renowned New Zealand attorney, said the New Zealand Press Council had made an outstanding decision. The Chinese Times article had breached principles of accuracy, fairness and balance, which are essential for media reports. He believed the Chinese Times would lose reader credibility, to say nothing about its failure to serve the public. The Press Council’s decision, in his opinion, “is a good legal lesson” for all Chinese media about respecting the principles of news reporting.

Attachment: English original and Chinese translation of Adjudication by the New Zealand Press Council on the Complaint of Falun Dafa Association of New Zealand Inc against Chinese Times (221KB)

Chinese version available

Category: Voices of Support Worldwide